איחוד תיקים – פחות בירוקרטיה ופחות כאב ראש לחייב

כאשר נפתחים תיקים בהוצאה לפעול נגד אדם כלשהו, זהו מצב לא נעים ולא רצוי. בשלב זה יש כמה דברים שאפשר לעשות, ואחד מהם הוא איחוד תיקים. מהו איחוד תיקים? כשמבצעים איחוד תיקים, כל התיקים שנפתחו נגד אותו אדם בהוצאה לפועל, מתאחדים והופכים לתיק אחד. כך החקירה מתבצעת בכולם יחד, ואין סיכוי שבו יקבל החייב בקשה לתשלום חודשי נפרד עבור כל אחד מהתיקים, מצב שיגרום לו לא להיות מסוגל לשלם את אותם תשלומים נפרדים.

כמו כן, אם תיקיו של אדם מאוחדים, הוא לא יכול להיות מעוקל בכל פעם על ידי נושה אחר, ולהגיע למצב אבסורדי שבו נכס שעוקל ושוחרר מתעקל שוב על ידי נושה אחר. נושים לא יהיו רשאים לפעול בנפרד, וכיוון שיהיה מדובר בתיק אחד, כך גם התביעות יצטרכו להיות של כל הנושים, וכל סכום שיילקח מהחייב, יהיה חייב להתחלק בין הנושים השונים. סעיף זה גורם פעמים רבות לנושים לוותר לזמן מה, ולא להמשיך להתעקש לקבל את המגיע להם מהחייב.

יתרון נוסף באיחוד תיקים, הוא שבשל אי היכולת של הנושים לפעול נגד החייב בנפרד, הם יירצו להגיע להסדר עם החייב, שיכלול את כל הנושים, ויקבע תשלום חודשי שיתחלק ביניהם, על פי חלקם בחוב. כאשר לשכת ההוצאה לפועל מאשרת את איחודם של תיקים של חייב לתיק אחד, לרוב ימונה עורך דין לחייב, שיהיה אחראי על תיק האיחוד שלו, על היחסים בין החייב לנושים וללשכת ההוצאה לפועל. את שכרו, ישלם החייב כחלק מהתשלומים החודשיים שלו.

אדם שרוצה שתיקיו יאוחדו, צריך להגיש בקשה ובה הוא מפרט את נכסיו בחמש השנים האחרונות, פירוט מלא ומפורט ככל האפשר. כמו כן, הוא צריך להגיש סכום כסף שמהווה שלושה אחוזים מסך כל החובות, ובהמשך, הוא מחויב לשלם סכום זהה בכל חודש. איחוד תיקים הוא משימה לא פשוטה, אך אם נקלעת למצב שבו עומדים נגדך כמה תיקים שונים בהוצאה לפועל, ואינך רואה את סגירתם באופק הנראה לעין, איחוד תיקים יכול להיות הפיתרון בשבילך. מומלץ לפנות אל עורך דין הוצאה לפועל למילוי נכון של הפרטים בטפסים ושיפור הסיכויים לאיחוד התיקים.